Fotoškola domácího porna 1.

Ačkoliv na internetu můžete najít fotoškoly na nejrůznější témata, laickou příručku fotografa domácího porna naleznete stěží. Je to v ostrém kontrastu s ohromným nárůstem počtu lidí, kteří si záběry z ložnic zpestřují svůj sexuální život nebo je zvěřejňují na některých specializovaných serverech.

Proto mě překvapuje, že jejich provozovatelé nedělají nic, aby úroveň zde umístěných fotografií byla vyšší. Ale netřeba házet pochodeň do žita, Aktovka-X zasupluje jejich roli a přináší Vám tak několik postřehů a rad, s jejichž pomocí možná dosáhnete vzrušivých a vydařených záběrů.

Na rozdíl od uměleckých fotografií se v našem případě neklade takový důraz na technickou kvalitu, použitou techniku a pravidla kompozice, protože primárním cílem, na rozdíl třeba aktu, je pouze vzrušit. Přesto se i těmito věcmi budeme zabývat.

Zde bychom mohli také polemizovat nad faktem, že podařený portrét, kde z výrazu tváře, tvaru úst a zářících očí vyloženě cáká sexuální podtext, je výrazně erotičtější než záběr na dámské pohlaví z pěti centimetrů. Ale přesto se budeme držet pravidel pro co nejlepší záběr nahého těla, pohlavních orgánů a samotné soulože.

Tato základní pravidla bych shrnul do několika bodů:

1) Výběr vhodného motivu (ujasnění si, co chci vlastně vyfotit)
2) Výběr vhodné záznamové techniky (druh fotoaparátu)
3) Výběr vhodné kompozice a pozadí
4) Výběr vhodného druhu osvětlení (umělé, přirozené světlo, odrazky)
5) Úpravy expozice a druh samotné expozice (samospoušť, dálková spoušť)
6) Konečné úpravy snímku (barevnost, expozice, b&w režim, rámečky,...)

A nyní k jednotlivým bodům podrobněji:
1) Drtivá část pornografického průmyslu je zaměřena na muže, tudíž budu hovořit zejména o fotografování žen a párů. Ženy či dívky jsou obecně lehce zajímavějším motivem, protože silným sexuálním stimulem jsou navíc ňadra, překvapivě narozdíl od mužů. Navíc v české populaci není díky levnému pivu velké procento atraktivních mužů s vypracovaným tělem a jejich fixace na vlastní penis, který navíc není nijak fotogenický, práci příliš neusnadňuje.

Takže v první řadě, chcete-li nafotit svou ženu, přítelkyni či partnera v pikantní pozici, musíte sebekriticky zhodnotit zda jeho fyzický vzhled vůbec dává šanci na dobrou fotku. Tím se rozhodně nenavážím do obéznějších, rachitických a podobných váhových odchylek. Pokud má však focený subjekt na těle pásový opar či syfilitickou vyrážku, odložil bych fotoaparát na čas nebo natrvalo do skříně. V případě, že je subjekt ve stavu, kdy se z jeho fotografií půl národa nepoblije, můžeme přistoupit k dalšímu kroku. Dle průzkumu řady privátních galerií, dospěl jsem k názoru, že existují zhruba tři typy fotografů. Detailisti, Celotělníci a Estetici.

Detailistu prozradí motivy, pohybující se těsně na hranicí makrofotografie. S fotoaparátem se zásadně od foceného subjektu příliš nevzdaluje a libuje si v téměř abstraktních motivech, kde divák následně jen obtížně rozeznává, zda jde o stydké pysky nebo záhyb kůže na prdeli. Fotografie jsou tak silně odosobněné, bez emocí a u některých mám silné podezření, že jde o makrofotografie vepřových odřezků. Přesto jsou u řady konzumentů (např. sperma vytékající z vagíny) bůhvíproč velmi oblíbené a ušetříte si práci s maskováním obličejů.

Celotělníci se naopak nebojí od subjektu poodstoupit a zaznamenat celou figuru(y) či její významnou(é) část(i). Tento styl je výrazně náročnější na kompozici, kde dochází k nejvíce chybám, nicméně umožňuje zachycení řady nesmírně vzrušivých křivek lidského těla. Zejména při focení vlastní soulože pak vzniká i potřebná dynamika snímku a nejde už jen o přehlídku anonymních otvorů. Lze zde už dobře pracovat s nejrůznějšími doplňky, perspektivou, nasvícením a pozadím.

Totéž lze říci i fotografiích Estetiků, kteří ovšem na rozdíl od obou předchozích kategorií, vyvíjejí vyšší formu kreativity a zejména se nebojí zveřejnit i obličeje focených subjektů neboť vidí vzrušení v kráse jako celku a naopak potlačují prvoplánové zaměření na zpocená pohlaví a radují se z povedeného začlenění různě obnažených modelů do vhodného prostředí. Asi nejvíce ze všech respektují atmosféru okamžiku a využívají široké možnosti grafických editorů, které ji umocňují (černobílá fotografie, tónovaní, změkčování, retuše...).

Každá fotografie by měla (IMHO) mít "výraz". Sebedokonalejší postava nebude nic platná, pokud z partnerčina výrazu bude jasné, že se fotí (šoustá) z donucení nebo přemýšlí, jestli jí zrovna v papiňáku na plotně nedochází voda. Křečovité a nepřirozené pózy také nepůsobí dobře a vždy vyhrává uvolněnost a přirozenost. Stejně tak je pravdou, že úplná nahota nemusí být nutně vždy vzrušující. Využijete-li prostředí, všemožné doplňky, textil a nahotu decentně potlačíte, dostanou fotky šmrnc, protože nedáváte prvoplánově vše na odiv a rozvíjíte divákovu fantazii.

2) Výběr vhodné záznamové techniky
Zde se nám nabízí široké spektrum možností. Ač konečné posouzení je čistě na Vás, stejně preferuji digitální formu záznamu. Jednak jsou v současnosti digitální fotoaparáty cenově přístupné všem, je jich velký výběr a v reálném čase (tedy okamžitě) můžete zkontrolovat, co jste vlastně vyfotili. Naopak u kinofilmu platíte zbytečně materiál, netušíte co fotíte a fotky si vyzvedávate u pobaveně se tvářících brigádníků ve fotolabu. Navíc si fotky v případě touhy po zvěřejnění na internetu musíte nechat skenovat, což tuto techniku dále prodražuje bez, pro laika, viditelného rozdílu v kvalitě vůči digitálu.

V případě digitálu pak máte na výběr mezi kompaktem (či EVF zrcadlovkou) a pravou zrcadlovkou. Rozdíly jsou nasnadě. Digitální zrcadlovka se při ovládání chová jako kinofilmová s výhodou okamžitého náhledu vyfoceného na LCD displeji a uložení fotografie na kartu. Výhodou je, že za použití kvalitních objektivů a při pokročilejších znalostech, budou Vaše fotografie technickou kvalitou porážet ostatní o rozdíl třídy. Nevýhod je však také celá řada: musíte koukat do hledáčku na matnici při ostření, jsou poměrně drahé a dobré objektivy ještě dražší a práce s nimi není zcela intuitivní.

Tudíž nám zbývá poslední a doporučená možnost - digitální kompakt či EVF zrcadlovka. Oba typy vynikají zejména tím, že na displeji poměrně věrně vidíme co fotíme. Ideální jsou navíc modely, které umožňují vyklopit a otočit displej. Tím získáte výhodu kontroly kompozice a ostatních parametrů i když se nacházíte před objektivem. Jen nemnoho párů se totiž odváží požádat o fotografování svých hrátek třetí osobu (nechápu proč). Kompakty fungují většinou stylem "namiř a zmáčkni". Je to výhoda i nevýhoda.

Náš ideální přístroj by měl mít pokud možno nastavení priority clony, času, korekci expozice, korekci výkonu blesku a manuální vyvážení bílé. Na megapixelech (rozlišení) až tak nezáleží, stačí vše od 3MPx výše a foťte na co nejlepší kvalitu jpg. Hodí se i slušné sekvenční snímání, kdy vám přístroj práská rychlostí několika snímků za vteřinu a máte velkou pravděpodobnost, že zachytíte správný okamžik výstřiku, vkusně povytažený pyj či pravý orgastický výraz ve tváři partnerky. Hodí se také, aby objektiv byl rozumně širokoúhlý, aby nedocházelo k situacím, že budete v garsonce fotit z balkónu partnerku přitištěnou na vstupních dveřích bytu a přitom stále nebudete moct vtěstnat na fotku vše podstatné.

3) Výběr vhodné kompozice a pozadí
Budeme vycházet z předpokladu, že valná většina domácích sexy fotografií vzniká již podle názvu - doma. Pravděpodobně nedisponujete velkým stojanem s rulemi speciálních fotografických pozadí různých motivů a barev. Proto se držme základních pravidel. Pozadí nesmí odvádět pozornost od fotografovaného motivu. Proto není ideální, když za partnerkou nabízející k obdivu některý ze svých rozkošných tělesných otvorů, vidíme ostře sušák na prádlo s ponožkama, nábytkovou stěnu s jedoucí televizí nebo bordel v předsíni. Musíme se tedy vyvarovat dominant, které by způsobovaly konflikt s hlavním motivem a volit pokud možno nevýrazné (tvarově i barevně) pozadí.

Pokud máte malý byt příliš přeplácaný nábytkem, nezbývá než sebrat odvahu a vyrazit do přírody. Poskytne vám zdarma neomezeně pozadí a kulis. Opuštěné zříceniny a poeticky sluncem nasvícené lesní mýtiny či sněhové závějeje často dodávají erotickým fotografiím vhodný náboj. Pokuste se na svém fotoaparátu nastavit co nejmenší clonu a tím snížit hloubku ostrosti. Výsledkem by měl být ostrý motiv v popředí a rozostřené pozadí, čímž nebudete nutit oči diváka bloudit po fotce a hledat, co je její hlavní dominanta. Bohužel jedna z chybiček levných digitálních kompaktů je právě velká hloubka ostrosti. Jedna z možností její částečné kompenzace je tedy poodstoupit od partnerky dále a přiblížit si ji optickým zoomem (což je často právě v malém bytu problém).

Co se týče kompozice, netrvejte striktně na tzv. středové kompozici. Jde o nejčastější chybu u většiny fotografujících amatérů.
Částečně je vyvolána stupidním kolečkem či symbolem uprostřed displeje, ukazující převážně odkud foťák měří expozici nebo na co ostří autofokus. A valná většina lidí pak má podvědomou snahu umístit hlavní motiv na to kolečko, tedy doprostřed focené scény. Což je samozřejmě blbost, protože středová kompozice je (jako jakákoliv symetrie) až na výjimky nudná a nezajímavá.

Když zkusíte jednoduchou věc, namíříte sice opět na motiv vprostřed, ale spoušť namáčknete jen do poloviny, čímž zafixujete zaostření a expozici a lehce pohnete foťákem doleva či doprava (nahoru, dolů). Tím dostanete motiv mimo střed a zjistíte, že fotka je mnohem zajímavější. Nebojte se, že vznikne nějaké volné místo. Ne vždy je žádoucí, aby nahé tělo vyplňovalou celou plochu fotky. Trochu "vzduchu" rozhodně nuškodí.

Chce to samozřejmě experimentovat, neexistuje univerzální návod. Do volného prostoru můžete umístit třeba umístit nějaký další motiv, který fotce dodá další význam. Existují ještě další poznatky. Například když se bude partnerka dívat přímo do objektivu bude to působit částečně vulgárně a vyzývavě, což může být cílem. Když naopak bude třeba v pravé části fotky a bude se dívat do volného prostoru v levé části, bude to působit zasněně, jako by něco hledala či na někoho čekala. Naopak, pokud se bude dívat do kraje fotky, vznikne dojem jakéhosi neklidu či vzdoru.

Asi nejzákladnější rada však zní: "Buďte originální!" Podívejte se jak fotí ostatní a zkuste to úplně jinak. Nebojte se padnout s foťákem na zem a fotit z podhledu nebo naopak vylézt na strom a fotit z výšky, nebojte se foťák natočit i do jiných úhlů než jen umístění svisle-vodorovně, umístěte motiv na úhlopříčku, prokládejte záběry z dálky s detaily, využijte okolí, kontrastu, dodejte záběrům humor nebo naopak napětí. To vše lze i u sexy fotek. Pokud jste člen představenstva ČEZu a máte u vily na zahradě alabastrové sochy řeckých mladíků se ztopořenými pyji, může se s nimi vaše milenka mazlit či kopulovat, případně je nahá řezat motorovou pilou a rozhodně vznikne zajímavá momentka.

Pokračování zde...

Zpět
21.08.2006 00:08 Sekce: Bez zábran, autor: Ohlasů[16] / Komentovat
Reklama
Export